بودجه میراث فرهنگی در ۲ سال اخیر ۳ برابر شد

معاون میراث فرهنگی گفت: کارهای بزرگی در حوزه میراث‌فرهنگی انجام می‌دهیم و بودجه ما در ۲ سال اخیر ۳ برابر شده است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: بیش از ۱۰ نشست در این روزها برگزار می‌شود که یک نشست در استان آذربایجان غربی با موضوع زلزله، یک نشست در یزد با موضوع سیل، یک نشست در اصفهان با موضوع پدیده فرونشست و یک نشست در فارس با موضوع بافت‌های تاریخی از جمله مهم‌ترین نشست‌های معاونت میراث‌فرهنگی است.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها باعث خواهد شد تا تلاش کنیم سواد میراثی را بالا ببریم چرا که آثار تاریخی روح هویتی هر جامعه است و نیاکان و پیشینیان ما آثاری را از خود به جا گذاشتند که بیانگر تمدن غنی ماست. این در حالی است که با برگزاری این نشست‌ها و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی و بناهای تاریخی، قدردانی از تلاش این افراد را انجام می‌دهیم.

وی گفت: امروز کارهای بزرگی را در حوزه میراث‌فرهنگی انجام می‌دهیم و با وجود بودجه اندک کارهای بزرگی در حال انجام است. به‌عنوان مثال بودجه ما در دو سال اخیر سه برابر شده و همچنین انجمن خیران میراث‌فرهنگی تشکیل شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: یکی از موضوعات مهمی که در حوزه میراث‌فرهنگی به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم توجه به آموزش استاد _ شاگردی است.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *