برگزاری ۲۰۰ برنامه طی هفته موزه و میراث فرهنگی در گیلان

رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری ۲۰۰ برنامه در هفته موزه و میراث فرهنگی در گیلان خبر داد و گفت: ۵۳ بنای تاریخی استان به موزه تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، اظهار کرد: به مناسبت روز موزه تمام موزه‌های گیلان فردا رایگان است.

وی از برگزاری ۲۰۰ برنامه در هفته موزه و میراث فرهنگی در گیلان خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف در نقاط مختلف گیلان در این هفته برنامه ریزی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری نمایشگاه لمس تاریخ در این استان خبر داد و اضافه کرد: با همکاری موزه ایران باستان ۳۴ قلم شیء مربوط فرهنگ و تاریخ تمدن کشور است در این نمایشگاه معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

جهانی با اشاره به اجرای طرح شبی با موزه در گیلان بیان کرد: در شبی با موزه، به معرفی مکاتب فرهنگی و تاریخی گیلان می‌پردازیم.

وی از راه اندازی سیار موزه‌ها در گیلان خبر داد و افزود: این طرح در شهرستان‌هایی که موزه ندارند اجرا می‌شود تا علاقه مندان بتوانند بازدید از موزه و دیدن آثار باستانی را تجربه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه ۵۳ بنای تاریخی استان به موزه تبدیل می‌شوند، گفت: بناهای تاریخی قابلیت موزه شدن دارند و این کار در گیلان پیگیری و اجرا می‌شود.

جهانی از تبدیل ۱۰۰ بنای تاریخی به فرصت سرمایه گذاری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: اطلاعات این فرصت‌های سرمایه گذاری در قالب کتاب در اختیار علاقه مندان و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی از راه اندازی بزرگترین موزه مطالعاتی باستان شناسی شمال کشور در رودبار خبر داد و افزود: آثار و یافته‌های دوره پارینه سنگی در این موزه نگه داری می‌شود که ۷۰ درصد کار این موزه انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه ۲۲۱ بنای ثبتی تاریخی در اختیار دستگاه‌ها قرار دارد، گفت: طبق قانون دستگاه‌ها موظف هستند این بناها را تبدیل به موزه کنند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *