برگزاری نخستین همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی-ایرانی

رشت – مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری نخستین همایش تبیین الگوی گردشگری اسلامی – ایرانی در اواخر اردیبهشت ماه امسال در استان خبر داد.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی در بخش‌های مختلف گردشگری دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی از برگزاری نخستین همایش تبیین الگوی گردشگری اسلامی – ایرانی در گیلان خبر داد و افزود: نخستین همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی – ایرانی در اواخر اردیبهشت در گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به محورهای برگزاری همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی – ایرانی، بیان کرد: گردشگری محور توسعه استان، مفهوم شناسی گردشگری اسلامی- ایرانی الگوی مطلوب سازگار با مبانی ارزشی و معرفتی شاخه‌های مؤثر بر توسعه گردشگری اسلامی- ایرانی، بررسی نقش دستگاه‌های متولی فرهنگی و مراجع قانونی و دست اندرکاران حوزه گردشگری در تحقق الگویی مطلوب تنها بخشی از محورهای این همایش است.

جهانی ادامه داد: معرفی شاخص‌های گردشگری متناسب با الگوی اسلامی- ایرانی برای ذینفعان حوزه گردشگری، بررسی قوانین و مقررات حقوقی متناسب با الگوی اسلامی- ایرانی برای جامعه محلی و گردشگران از اهداف این همایش است.

وی با بیان اینکه ارسال آثار و مقالات به این همایش برای عموم آزاد است، افزود: علاقه مندان می‌توانند آثار و مقالات خود را با مقالات پیش فرض به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی – ایرانی بیستم اردیبهشت خبر داد و اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به و بسایت کنگره https://event.smums.ac.ir/ مراجعه کنند.

جهانی ادامه داد: کلیه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان چکیده و اصل مقالات خود، مرتبط با محورهای همایش را تا تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه به نشانی رایانامه gilan_cthh_pazhouhesh@yahoo.com و یا به دبیرخانه همایش رشت به نشانی -میدان گیل- روبروی بیمارستان رسول اکرم-اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان- واحد پژوهش ارسال کنند.

وی ادامه داد: برپایی میز خوراک، نمایشگاه البسه محلی، سنتی و همچنین نمایشگاه تمبر لباس‌های محلی گیلان و ایران از دیگر محورهای این همایش است.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *