اجرای ۲۲ برنامه فرهنگی هنری در کاخ سعدآباد

۲۲ برنامه متنوع در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد به‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، به مناسبت ۲۸ اردیبهشت‌ماه، روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث‌فرهنگی، مجموعه کاخ سعدآباد با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، میزبان علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ و هنر است.

۲۸ اردیبهشت: موزه‌ها، پایداری، حال خوب

در روز جهانی موزه‌ها نمایشگاهی گروهی از هنرمندان انجمن نگارگری ایران در موزه استاد فرشچیان، نمایشگاهی از آثار خیام در نگاره‌های استاد بهزاد به همراه شعرخوانی و تفسیر و توصیف اشعار خیام و فردوسی در قالب آثار استاد بهزاد، نمایشگاه آثار خوشنویسان شکسته‌نستعلیق ایران، گزیده‌ای از آثار میرعمادالحسنی در موزه خط و کتابت میرعماد، کارگاه آموزشی چاپ پارچه قلمکار ویژه کودکان و نوجوانان به همراه کارگاه قصه‌گویی توسط مرکز برنامه‌ریزی هدفمند کودک و نوجوان سعدآباد برگزار می‌شود.

کارگاه حفاظت و مرمت آثار نقاشی ویژه بازدیدکنندگان از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۴۰۲ در محل موزه هنرهای زیبا برپا می‌شود.

۲۹ اردیبهشت؛ علوم میراثی: ریشه در تاریخ، رو به آینده

همچنین ۲۹ اردیبهشت‌ماه کارگاه آموزشی از مقدمات و اصول نگارگری در موزه استاد حسین بهزاد، کارگاه «تهران به روایت قصه‌ها» ویژه کودکان و نوجوانان توسط، مرکز آموزش هدفمند کودک و نوجوان، نمایشگاه عکس گروه «سایکل‌توریست‌های ایران» در موزه برادران امیدوار برگزار می‌شود.

۳۰ اردیبهشت؛ ثبت آثار و مفاخر: عملکرد ملی، راهبرد جهانی

نمایشگاه برگزیده‌ای از ظروف ساخت کشور چک به همراه نشست پژوهشی پیرامون آن در موزه ظروف سلطنتی، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در موزه ظروف سلطنتی و نشست تخصصی کمیته حفاظت و مرمت شورای بین‌المللی موزه‌ها ایکوم در سالن خلیج فارس موزه ظروف برگزار خواهد شد.

دوشنبه یکم خرداد؛ میراث طبیعی، تضمین حیات آینده

بازدید هدفمند کودکان از موزه آب و ساخت سازه آبی توسط مرکز برنامه‌ریزی کودک و نوجوان اجرا خواهد شد.

چهارشنبه ۳ خرداد؛ میراث دفاع مقدس

ویژه برنامه موزه، جانبازان و توان‌یابان روز سوم خردادماه که شامل نشست تخصصی به همراه بازدید از موزه‌ها برای شرکت‌کنندگان است، برگزار می‌شود.

همچنین دوره آموزشی حفاظت و نگهداری از مجموعه‌های موزه‌ای سعدآباد، ویژه برنامه «کتاب موزه» در دو پنل انتشاراتی برای موزه‌ها و بررسی کتاب موزه‌داری نوشین دخت نفیسی (معروف به مادر موزه‌داری ایران) در سالن خلیج فارس موزه ظروف، نشست تخصصی «روش‌های نوین پژوهش، راهکارهای استفاده از هوش مصنوعی و شیوه‌های جدید جستجو در فضای وب» به همت گروه پژوهشی سعدآباد از دیگر برنامه‌های مجموعه سعدآباد در هفته میراث‌فرهنگی خواهد بود.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *